X

معرفی جدیدترین هواپیماهای ساخته شده در 10 سال اخیر

شماره :
42743
چهارشنبه 1403/02/5 ساعت 08:44

از پیشنهاد صفحه « معرفی جدیدترین هواپیماهای ساخته شده در 10 سال اخیر» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
جدیدترین هواپیماها در جهان

معرفی جدیدترین هواپیماهای ساخته شده در 10 سال اخیر

 

صنعت هواپیمایی و هوایی جهان از ابتدای شروع تولید و اختراع مسیر بسیار دراز و پرفراز و نشیبی را طی کرده است. در این مقاله از سفرانه با عنوان جدیدترین هواپیماها در جهان قصد داریم به بررسی جدیدترین هواپیماهایی که در آسمان حضور دارند بپردازیم.

از زمان اختراع هواپیما تاکنون شرکت‌های هواپیمایی بسیاری همچنان به رقابت در ساخت به‌روزترین و مدرن‌ترین نوع هواپیما می‌پردازند و همواره در حال ارتقا این صنعت در جهان هستند. در ادامه به معرفی 10 نمونه از جدیدترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

 


مطلب مرتبط: بزرگترین فرودگاه‌ های جهان در سال 2022 + تصاویر


 

1. ایرباس A220

شرکت ایرباس در بازی ساخت جدیدترین هواپیماها در جهان بهترین و بزرگترین بازیکن است چنانچه این شرکت سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان نیز است. از مزایای این هواپیمای جدید پرواز راحت‌تر در آسمان و اندازه‌ای بزرگتر در سایز کابین هواپیماهای قبلی است. ایرباس A220 همچنین سایز صندلی‌های خود را نیز تغییر داده و تقریبا اندازه بزرگتر و راحتری از مدل‌های پیشین را ارائه داده.

 

 

2. کوماک C919

کوماک یک شرکت صنایع هوافضای دولتی چین است که در می 2008 در شانگهای تاسیس شد و با جدیدترین نمونه هواپیمای خود به نام کوماک C919 به ارائه خدمات جدیدتری پرداخته است. این هواپیما که به نخستین هواپیمای بزرگ مسافربری چین نیز مشهور است ساخت آن هفت سال به طول انجامید. این هواپیما همچنین باریک‌تر از سایر هواپیماهای این شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود.

 

 

3. بوئینگ 777X

یکی از جدیدترین هواپیماهای جهان بوئینگ 777X است که در سال 2020 نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. در این هواپیما از قوی‌ترین موتور هواپیمای تجاری جهان استفاده شده و از فناوری‌های طراحی این هواپیما می‌توان به امکان جمع کردن حدود هفت متر از بال را می‌توان ذکر کرد. این هواپیما تحت نظارت بزرگترین شرکت هوافضای جهان ساخته شده و قابلیت پرواز 17 هزار کیلومتر را با یک بار سوخت‌گیری و ظرفیت کامل را دارد.

 

 

4. ایرباس A350-1000

کاربرد اصلی این مدل هواپیما جابه‌جایی تعداد زیاد مسافر در مسافت‌های طولانی است. ایرباس A350-1000 با ظرفیت 350 نفر مسافر برای مسافت‌های 14816 کیلومتر طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


مطلب مرتبط: همه چیز درباره شرکت ایرباس


 

جالب است بدانید که اولین نمونه از این هواپیما در قطر ایرویز مورد استفاده قرار گرفت و ایران نیز یک نمونه از این هواپیما را در سال 1394 سفارش داد.

 

 

5. بوم اورچرو

هواپیمای بوم اورچر یک هواپیمای مافوق صوت با 55 سرنشین است که توسط شرکت استارت آپ فناوری بوم آمریکا تولید و ارائه می‌شود. این هواپیما یکی از جدیدترین هواپیماهای جهان است که فاصله پاریس تا مونترال کانادا را تنها در مدت سه ساعت و 45 دقیقه طی می‌کند.

 

 

6. ایرباس A330neo

ایرباس ای 330 با پسوند نئو برگرفته از واژه موتور جدید است که برای این هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است. این هواپیما پهن‌پیکر توسط شرکت ایرباس به‌عنوان نوع توسعه یافته ایرباس ای 330 در سال 2019 عرضه شد.

 

 

7. ایرباس A321neo

ایرباس ای 321 نئو یکی از اعضای خانواده ایرباس است که نوع ارتقاء یافته ایرباس ای 321 محسوب می‌شود. این هواپیما یکی از جدیدترین هواپیماهای جهان است که با بدنه‌ای کشیده‌تر دارای ساختار قدرتمندتری در بال و سیستم فرود خود است. از نکات قابل توجه در این مدل هواپیما چهار دقیقه زودتر رسیدن آن به ارتفاع 31 هزارپایی است.

 

 

8. ایرباس  A321XLR

شرکت هواپیمایی ایرباس در جهت ارتقاء و به روزرسانی مدل هواپیماهای خود همواره در حال پیشرفت است. چنانچه با ارائه ایرباس مدل ای 321 ایکس ال آر مدل پیشرفته‌تری از ایرباس ای 321 را به صنعت هواپیمایی جهان معرفی کرد. این مدل که یکی از جدیدترین هواپیماهای جهان محسوب می‌شود از مدل قبلی باریکتر، راحت‌تر نیز است.

 

 

9. بوئینگ 737 Max 8

بوئینگ 737 مکس ایت نسل جدید هواپیماهای بوئینگ 737 است که از جمله خصوصیات آن می‌توان به مصرف سوخت و تولید کربن کمتر اشاره کرد.

 


مطلب مرتبط: پرواز با هواپیمای بوئینگ + ویژگی ها و مزایا


 

این هواپیما، هواپیمای دوستدار محیط زیست نیز به شمار می‌آید که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

 

 

10. ایرکوتMC-21

هواپیمای ایرکوت ام سی 21 از جمله هواپیماهای مجموعه یونایتد ایرکرفت کورپوریشن روسیه است که نخستین پرواز خود را در سال 2017 انجام داد. این هواپیما از جمله هواپیماهای باریک پیکر مسافربری است که با حروف اختصاری ام سی 21 نوشته می‌شود که در زبان روسی به معنای هواپیمای اصلی قرن 21 است.

 

 

در این مقاله از سفرانه با عنوان جدیدترین هواپیماهای جهان به معرفی 10 نمونه از هواپیماهای ساخته شده در 10 سال اخیر دنیا پرداختیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات مفید و قابل استنادی را به دست بیاورید.

X